На економічній карті міста воно з'явилося понад 30 років тому. Історія його почалася з банкрутства великої шкіргалантерейної фабрики, в якій було 800 працівників, обладнання, налагоджено виробництво та збут продукції. І найголовніше - визнання, яке добувалося роками нелегкої роботи. Зміни, які відбувалися у країні, не щадили гігантів. Вони гинули у муках, залишаючи своїх працівників без роботи та без надії на майбутнє. Така сама доля спіткала Вінницьку шкіргалантерейну фабрику. П'ять років вона не працювала.

Хороші ідеї спадають на думку раптово. За п'ять років група однодумців, яким була не байдужа доля фабрики, вирішили створити власне підприємство. Виникло воно, зібравши в невеликому приміщенні 80 найкращих працівників та 98 одиниць швейного та спеціалізованого обладнання. Усі ставки було зроблено на рукавичку. На першому етапі роботи підприємство провело технічне обстеження будівель, розробили та здійснили проекти реконструкції основних цехів, проекти з удосконалення водо-, електро- та газопроводу, замінили систему опалення більш досконалою, створили належні побутові умови. Розрахунок виявився правильним і досить швидко тут почали виготовляти дуже широкий асортимент рукавичок: жіночі, чоловічі, дитячі, спортивні (для фехтування, гольфу, вело та автоспорту). На цьому, звичайно, зупинятися не стали, цінуючи правило, що клієнт завжди має рацію, і почали виготовляти рукавички на замовлення, всіх можливих і неможливих розмірів. Хто знає, можливо згодом "Імідж-Галант" захоче себе увічнити у Книзі рекордів Гіннеса, виготовивши найбільшу та найменшу рукавички у світі. Зараз можна впевнено сказати, що моду на рукавички в Україні диктує фахівець із гарним художнім смаком – модельєр-конструктор підприємства Тетяна Юріївна ШВЕДЮК. І не лише в Україні! Кілька років тому були на фабриці клієнти з Лос-Анджелеса і не повірили на власні очі - у невеликому провінційному місті раптом такий шикарний асортимент, і ще зі шкіри різних відтінків і квітів. Гості розповіли, що щойно побували в Італії, де їм запропонували лише 5-6 зразків темно-коричневого та чорного кольорів, а тут – 350! На сьогодні складання угоди з Лос-Анджелесом – питання вирішене. Вінницькі майстри вже й виготовили приклади вибраних моделей.
Взагалі, асортимент рукавичок оновлюється двічі на рік. Така специфіка у підприємства сезонна. Модельєр конструктор представляє на розгляд художньої ради ескізи оновлених моделей і зовсім нових, з урахуванням усіх найновіших напрямків моди та потреб покупців. Все, що схвалено художньою радою, негайно запускається у виробництво. І вдала модель – це лише півсправи. Якість рукавички залежить від шкіри, з якої вона виготовляється.
Це сьогодні, коли підприємство "окинуло" потрібними зв'язками та авторитетом, тут використовують шкіру з Італії, Великобританії, Румунії, Угорщини, Пакистану, Індії та деяких вітчизняних заводів. А раніше, коли "Імідж-Галант" тільки-но з'явився на ринку, виявилося, що спеціальну шкіру для пошиття рукавичок в Україні ніхто не виготовляв. Раніше сировина на шкіргалантерейну фабрику постачалася централізовано.
Що ж робити новонародженій фабриці? Виготовляти рукавички зі шкірзаїнників? Але цим позитивний імідж не завоюєш! На допомогу прийшов Вознесенський шкірзавод "Возко", який спеціально для рукавичок почав виготовляти сировину потрібної якості. Три роки підприємство працювало лише з Вознесенськом. А потім справа зрушила з
мертвої точки. На виробництві налагоджено вихідний контроль матеріалів. Натуральна шкіра та комплектуючі матеріали, що використовуються під час виготовлення рукавичок, проходять фізико-механічні випробування у лабораторії підприємства, атестованої органами Держстандарту. Підприємство вражає своєю активністю, намагається брати участь у всіх виставках. Нині ними цікавляться скрізь. З'явилися, наприклад, пропозиції італійських постачальників сировини. Анастасія Ткачук та Тетяна Шведюк знайшли їх у Болоньї під час чергової виставки. До речі, з італійської та англійської сировини виготовляються найдорожчі рукавички. Десять відсотків виробів шиється із вітчизняної сировини.
Але це все – замовлення держави: компанії "Аеросвіт", для співробітників ДАІ та Інституту зварювання імені І. О. Патона, для Державної митної служби, Міністерств оборони та внутрішніх справ України. Проблем із сировиною практично немає, так само як і проблем зі збутом.
|
Одне сильне не зручно: сезонність роботи, яка унеможливлює насолоду відпусткою повністю. Зі своєю продукцією підприємство вийшло на міжнародний ринок. Більше трьох років здійснюється постачання рукавичок за контрактами до Чехії, Словенії. На підприємстві шиють також сумки, спідниці та капелюшки. Але це, за словами Анастасії Микитівної, просто захоплення. Коли відволікатися виготовлення інших видів продукції, втрачається кваліфікація. Стратегія у підприємства одна - якісна рукавичка з натуральної шкіри. Якось на одній із виставок довелося почути від організаторів таке:
"Вінницький" "Імідж-Галант" "взяв за горло" своїми рукавичками всіх конкурентів". Що ж, треба зазначити - на сьогодні рівних "Імідж-Галанту" підприємств в Україні не існує. Можливо тому, що працює тут згуртований колектив, кожен знає один одного не менше 20 років.Поступово чисельність працівників зростає, на підприємство приходить молодь, але на це ніхто не нарікає, головне, що зарплата виплачується своєчасно, створюються оборотні кошти, зміцнюється слава підприємства.Тут уже утворилося коло постійних споживачів, дилерів, які активно працюють у всіх регіонах України.
За даними управління легкої промисловості Міністерства промислової політики України частка продукції ТОВ Імідж-Галант на вітчизняному ринку становить 47%.
|